sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Avoimia ovia ja pääsiäismunia


Olen niin kevätihminen. Rakastan kevään tunnelmaa - puihin tulee vaaleanvihreät lehdet, taivas on hennon vaaleansininen, aurinko paistaa lämmittävästi muttei kuumasti, kukkia alkaa ilmestyä maahan... Kevät tuoksuu raikkaalta, puhtaalta, uudelta alulta. Voi alkaa käyttää ballerinoja ja kaivaa farkkutakin kaapista (tai mun tapauksessa vaan ostaa uuden sillä vaatevarasto täällä on hieman rajallinen...) ja syödä ulkona ilman paleltumisvaaraa. What is there not to like?

No, kevätflunssa esimerkiksi. Se on salakavala, vaanii nurkan takana mun kaltaisia ihmisiä, jotka vähän väsyneenä ja rankan reissaamisen jälkeen ei kai sitten laita tarpeeksi vaatteita päälle/ei nuku kunnon yöunia/ei syö tarpeeksi hedelmiä ja vihanneksia tai ylipäätään kunnon lämmintä ruokaa muutamaan päivään. Niin siinä sitten kävi, että rankan Lontoon reissun, yhden kokonaan valvotun yön ja siihen päälle vapun viettämisen jälkeen flunssa yllätti ja nyt olen koko viikonlopun enemmän tai vähemmän maannut sisätiloissa juoden teetä ja tuhlaten pakettitolkulla nenäliinoja. Kyllä tää tästä, sillä se menee ohi millä on tullutkin. Onpahan hyvä syy olla sisällä, katsella Gilmoren tyttöjä netistä ja, oon mä vähän opiskellutkin että ei ihan pelkäksi laiskotteluksi ole mennyt.

Kaikesta huolimatta eilen päätin lähteä muiden mukana muutamaksi tunniksi kiertelemään Euroopan Parlamenttiin avoimien ovien päivälle. Oli kyllä ihan hauskaa käydä katsomassa miltä se pytinki näyttää sisältäpäin. Porukkaa riitti jonoksi asti ja sisällä oli aika tunku, mutta muuten oli ihan antoisa visiitti. Sainpahan ainakin EU-kangaskassin kylkiäisiksi :)

EU parlamentin pihalla

Open Day!


Portaat parlamentissa


tuleva työpaikka?! :D
Tänään vietetään myös ukrainalaista (tai siis ortodoksista, mutta täällä siis ukrainalaiset viettää sitä) pääsiäistä. Pääsin siis seuraamaan munien maalaamista, munasotaa (!!) ja maistamaan omenaista pääsiäiskakkua. Jännää!

Ukrainalaista munien värjäämistä

Koska mulla ei oo oikein enempää mitään kerrottavaa tähän hätään, niin ajattelin postata vähän kuvia tästä mun upeasta lukaalista (lue: ylihintaisesta huoneesta asutolassa, jossa mikään ei toimi eikä ketään kiinnosta). Onneksi Ikean avustuksella tää näyttää ja tuntuu ihan jo melkein kodilta!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti